22 september 2008

Tapeter är kul!

Då var jag på banan igen och är så glad över att jag fortfarande har besökare på min blogg!
Men när orken, tiden och inspirationen tryter så är det bäst att ta en en paus och vänta på bättre tider, och den verkar vara här nu.
Har vid något tidigare tillfälle skrivit om Sandbergs tapeter och tyger som jag tycker mycket om. Bland deras höstnyhter finns den jättefina barntapeten Kaj (nyhet för mig i alla fall...) som påminner om den tidigare Kaspar, också den en pärla bland tapeter. Kaj finns i den nya kollektionen Kaspar och Saga ll som är inspirerad av 70-talets pedagogiska och nyfikna barnprogram. Jag tänker genast på Boktipset, Kroppen, Pellepenna och Suddegumma, Farbror Frippe's Skafferi och Ur Cellen Ellen. Jösses vilka roliga barnprogram det fanns, skulle kunna fylla ett inlägg med alla favoriter :o)
Hoppas att ni blir sugna på att kika in hos Sandbergs och se alla deras nyheter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar deras barntapeter. Tyvärr så bor det ju inga ungar i det här huset annars så skulle jag gärna tapetsera med deras på stört!

Lella sa...

Det gör det inte här heller men man kan ju alltid bearbeta någon kompis att tapetsera barnrummet med den ;o)

Anonym sa...

Hej Lella!

Det var länge sen jag tog en titt här. Jag måste säga som den hobbyfotograf jag är, så har du hittat otroligt fina bilder till din blogg. Jag får sån lust att greppa min Pentax och leta objekt att zooma in.
Du gör ett bra jobb, girlfriend! Keep it up! :-) Många kramar från Malin T

Anonym sa...

Ja, inget är ju som väntans tider, och nu är du tillbaka...
Har varit lite tomt i mitt liv, utan din blogg.
Jag tittar in då och då....

Hugomamma

Lallis - liv och leverne sa...

Ja jag älskar också deras barntapeter och oj så nostalgisk jag blev nu. Häromdagen så funderade jag faktiskt på Pellepennan och Suddagumman. Var tog DE vägen?
*s*
Kram Lallis

Lella sa...

Malin: Kul att du tittar in och ännu roligare att du blir inspirerad :o) Skicka gärna bilder på tex. A! Kram

Hugomamma: Så roligt att du inte har gett upp, jag har bara lite ont om tid just nu. Var med på mässan HEM2008 och det var slitigt vill jag lova.
Fortsätt titta in för mer kommer.
Kram

Lallis: Jamen visst, så bra program borde sändas igen!
Och samma tapetsmak har vi :o)
Kram