20 april 2008

Blå solar i vår backe!

Vilken fantastisk dag vi har haft idag. Soligt solig soligt och lite soligt!
Har slitit i trädgården med försenad beskärning av äppelträden, rensning av rabatter, börjat plocka fram trädgårdsmöbler och borstat altanen. Jag är nöjd och helt slut.
Sen vill jag berätta att jag är lite mallig över vår lilla blåsippebacke. Har den utanför köksfönstret och njuter verkligen av hur fint det är just nu. Den har växt till sig ordentligt de sista åren och det utan någon hjälp av mig. Kanske är det som är trixet...

Foto: Lella

5 kommentarer:

Signes Vind sa...

Visst har det varit en fantastisk helg. Det är dagar som dessa som man längtar efter hela året = Carpe Diem.
Ha en bra vecka / Lotta på Signes vind

Poppins sa...

Här har det också varit full fart i trädgården men nu ska man väl kunna koppla av lite på altanen...
Och njuta av hortensian. Håller med, jag håller nog också på att bli tant men de är jättevackra.
kramar

Anonym sa...

Tjenare!

Fan så gemytligt med den anhopningen av sippor just invid huset!

Lella sa...

Lotta: Och den underbara helgen bara fortsätter och fortsätter, nu njuter man verkligen.
Kram

Poppins: Mmmm, en kopp gott kaffe och en inredningtidning i solstolen på altanen...
Kram från tant Lella

Herr Olsson: Så vårigt och härligt som det kan bli helt enkelt!
Hallåade lite på din blogg för det var ett tag sen du uttryckte dig där. Alltid roligt att läsa dina inlägg, även om jag inte håller med om allt ;o)
Kram

Anonym sa...

Ja, jag såg att du hallåade, och jag förstår mycket väl att du inte håller med alla gånger. Vem fan gör det?! =)

Du vet ju att jag läser din blogg också. Jag kan inte relatera alla gånger, men den skammen hamnar hos mig.

Vi hörs vid! Jag lär ju komma förbi på en fika vad det lider!

Hejpa!