13 januari 2008

Blues

Igår var jag på mysig date med min man. Han överraskade mig med en helkväll på Fasching och det var hur roligt som helst. Tänk att man inte kommer iväg oftare för att lyssna på livemusik, det är i alla fall för mig en riktig endorfinkick.
Nu måste jag tillägga att någon jazzfantast är jag inte men blues och rock gillar jag och igår var det Clas Yngström som spelade tillsammans med Big Tex Tree. En ny upplevelse för mig att lyssna på dessa herrar live och jag blev inte besviken! Dessutom var Clas, en riktigt rolig dalmas, underhållande att lyssna på även mellan låtarna.
På Faschings meny finns inte så mycket att välja på men maten som jag har ätit där har alltid varit vällagad och smakrik och jag kan därför rekomendera ett matbesök också.
Och till er som ännu inte besökt Fasching kan jag bara säga, gör det och var glada över att ni har något riktigt skoj att se fram emot :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var där senast för hundra år sen, eller tio iallfall. Vad kul att det finns kvar!

Lella sa...

Lisa: Visst finns Fasching kvar, tror att de firade trettio år förra året. Ett skönt och avslappnat ställe tycker jag.
Må så gott.