04 oktober 2007

Vinterns goda ting

Äntligen! Blev överlycklig när jag fick höra av vänner att Bonniers kommer att ge ut en ny reviderad upplaga av den underbara boken Vinterns goda ting av Anna och Fanny Bergenström. Har letat efter den i flera år, just när det börjar kännas som tråkigast i november och man börjar längta efter lite julstämmning, då vill man ha den. Har kikat i min svägerskas bok flera gånger men jag vill ju ha min alldeles egna bok. Och nu ska den inhandlas, utgivningsdatum är 30 oktober! En annan favorit bland Annas böcker är Under valnötsträdet, där hittar man massor med inspiration när man har drabbats av akut idétorka.
Ha en underbar dag i solen :o)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kände för att skrika rätt ut!! Jag vill ha!!! Den ser underbar ut bara på framsidan, och jag måste erkänna, jag har aldrig sett den! Men jag tackar för det tipset och kommer att hålla koll den 30 de.

Lella sa...

Anna: Ja gör det för den tar säkert slut snart igen ;o)
Det är en riktig pärla!

Poppins sa...

Ska också ställa mig i kö för denna bok. Är stor fan av Anna Bergenström. Hon inte bara lagar god mat utan kan också presentera den på de mest förföriska sätt.
kramar

Lella sa...

Poppins: Javisst, det är snyggt, gott och oftast enkel mat att laga. Boken innehåller lite allt möjligt mys inför vintern, längtar efter att få slå mig ner i soffhörnan och bläddra i den.
Kram

LISEN sa...

Det är en av mina absoluta favoritböcker. Tar alltid fram den när vintern närmar sig och njuter lika mycket varje år av de fina bilderna, recepten och idéerna...

Signes Vind sa...

Har nästan alla Annas böcker - tittade senast idag i Vinterns goda ting - har torkat citrusfrukter o i helgen ska jag göra hennes musli!

Lina Gardelid sa...

Hej vad gullig du är som tipsar om mina kort! Det värmer att höra att de blivit en favorit!

Passar på att tipsa om ett erbjudande jag har just nu som jag kallar bloggrabatt! kolla in vad det innebär ifall du är nyfiken.

Go och trevlig helg på dig!

Kram

/Lina

Anonym sa...

åh jag äslakr den där boken!!!

Anonym sa...

Anna och Fanny gör fantastiska böcker både vad gäller layout och bild. Denna har jag inte sett förut och skall genast se till att spana in den!

Skatan sa...

Åhå, det låter som ett intressant boktips...

Hit har jag inte hittat förr, hoppas vi ses igen en annan dag : )

Kram!

Nässelblom och choklad sa...

Det är en riktig mysbok det! En av mina favoriter också.

purple area sa...

Vad mycket fint du har med, gillade kuddarna i tidigar inlägg och även den här boken.

Lella sa...

Alla: Det verkar som boken är en hit bland de som redan har den och något att skriva på önskelistan för oss andra ;o)
Kram på er!