20 december 2007

Sju slumpmässiga

Okej, då var det dax att ta sig an utmaningen från Poppins. Utmaningen är att berätta sju slumpmässiga saker om mig själv. Så nu plockar vi ur hatten och ser vad det blir....

1. Jag har aldrig bott själv(osjälvständig eller bara sällskapssjuk?). Har delat lägenhet med både en och två kompisar innan The Handyman dök upp i mitt liv och efter det har vi delat bo.

2. Har haft ett häftigt temperament som jag lärt mig att tygla, kallas kanske personlig utveckling, eller bara att bli äldre och klokare!?

3. Kan nästan inte slänga växter, hur skruttiga de än är. De kan ju bli gröna och tjusiga igen, har faktiskt hänt. Men min mor som är i blombranschen bara suckar och skakar på huvudet när hon ser mina konvalecenter.

4. Gillar att stryka, som terapi på något sätt.

5. Min pappa och jag fyller på samma dag, toppen när man är liten, lite klurigare när man är vuxen.

6. Flyttade till Stockholm från en mindre stad och planerade att bo här i ca. två år. Det har nu gått sjutton år....

7. Är stolt över att jag klarat av en lång sjukdomstid och har nu kommit tillbaka och kan börja arbeta igen!

Det var mina sju slumpmässiga. Skickar nu utmaningen vidare till Lisen, Lina och Lisa.
Må så gott och ta det lugnt i julruschen!
Bild från Julgranskulan

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar utmaningen! Jag har varit likadan med blommor, men nu har jag en kompost som jag slänger dom i och ibland har det hänt att dom har repat sig där och då får dom komma in igen!

Lella sa...

Ha ha ha, underbart! Måste hålla koll på min kompost, kanske tittar upp någon växt som återhämtat sig :o)

LISEN sa...

Häpp...jaha, då var det till att börja klura på denna utmaning alltså...Sju saker!!

Poppins sa...

Härligt att läsa och få veta lite mer om Lella. Det där med blommorna känner jag igen men jag har ändrat attityd de senaste åren och blivit mer hårdhudad. Så nu gör jag ett avtal med växterna, sköter de sig inte så åker de ut. Har insett att jag blir gladare av fina växter runt omkring mig. Så din mamma har nog rätt.
Många kramar!

Lella sa...

Lisen: Jäpp, sju nya saker att plita ner ;o)

Poppins: Avtal, den var ny :o):o)
Och visst har mamsen rätt, ska jobba på den biten!
Kram på dig

Anonym sa...

Hur kul som helst! God Jul på dig också!