17 mars 2008

Nytt och gammalt...

Tenn känns som ett ohippt och ålderdomligt material, ja om jag får tycka vill säga.
Men nu är jag inte sämre person än att jag kan ändra mig. Det känns verkligen som ett lyft för Munka Sweden när man tittar på denna bild. Ägaren Helen von Arnold skriver,
– Tenn förknippas kanske ofta med ljusstakarna man plockar fram en murrig höstdag, men jag vill visa på att tenn är så mycket mer än så. En vacker tennvas med en färgsprakande sommarbukett till exempel är ju helt fantastiskt vackert och känns inte det minsta tungt och murrigt. Och jag håller med, tänk er en bukett med ranunkler i vasen på bilden!

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Klassiskt och snyggt är orden! kram!

Lella sa...

Mia: Visst, jag börjar tycka det nu. Man kanske får kolla längst in i skåpen om man kan hitta någon fin tennbägare att ha blommor i ;o)
Kram

Anonym sa...

Tack snälla för din kommentar. Det är roligt att äntligen få något publicerat :-)

Lella sa...

Charlotte: Så glad för din skull :o)

Poppins sa...

Här kommer en bekännelse: Jag är väldigt svag för tenn. Inte i alla former och design förstås. Men ett vackert gammalt slitet tennfat, kan det bli vackrare?
Förr gillade jag inte tenn alls men tror det beror på en del trista och murriga saker jag sett från 70-talet.
kramar

Lella sa...

Poppins: Visst är det fint men jag tror att jag fick en överdos som yngre, mamma har alltid varit svag för tenn. Men nu gillar jag det, kanske har det något med åldern att göra ;o)
Kram