05 mars 2008

Ett mysigt ställe...

En butik som säljer blommor, praliner och goda ostar låter väl som en hit? Jag har hittat till just den butiken i Eskilstuna och skulle du vara i krokarna kan jag rekomendera ett besök på BlomsterPralinen på Köpmangatan i Gamla Staden. Jag ska åka till min gamla hemstad imorgon men då är tyvärr den mysiga butiken inte öppen.

Ett presenttips är deras choklad och ostprovning. Det är en rolig present både att ge och att få för man brukar ju få följa med födelsedagsbarnet när det ska smakas....
På hemsidan skriver de att BlomsterPralinen är en butik för livsnjutare och själv är jag medlem i deras Sybarit-klubb!
Gamla Staden är för all del inte så stor men det finns några trevliga ställen att besöka och hittar man inget att shoppa kan man alltid njuta av de gamla husen som är mycket välbevarade.

6 kommentarer:

Signes Vind sa...

Låter som en butik helt i min stil. Synd att det är långt till Eskilstuna bara :-(

Poppins sa...

Mmmmm, låter som himmelriket på jorden! :)

Hem och Lycka sa...

Åå, låter ju underbart.. kram!

Lella sa...

Signe: Ja det kanske kan bli lite långt, men det kommer ju semstertider längre fram :o)

Poppins: Men visst är det den perfekta kombinationen!!!

Mia: Mmmmm mycket mumsigt finn det :o)
Kram

Nässelblom och choklad sa...

Tack för tipset! Det låter jättetrevligt och gott.

Lella sa...

Nässelblom & choklad: Det är det och tjejerna som jobbar är är både kunniga och trevliga :o)