28 februari 2008

Helgpyssel?

Nu vill jag ut i trädgården och fota naturen!
Kikade in hos Skisser och där blommar krokusen redan, jag vill också ha krokusar i rabatten! Men än så länge ser inte trädgården mycket ut för världen så kameran få vila en stund till.

Däremot skulle man kunna börja med frösådd i helgen och till det vore det underbart med en egen krukmakare :o)
Den fina på bilden kommer från Buxus, en webbshop där jag handlat tidigare och blivit nöjd. Dessvärre är just denna tillfälligt slut just nu...
Men det ska väl gå att peta ner frön i jorden trots att bristen på krukmakare här hemma.
Det får bli snygga och ekologiska tidningskrukor här hemma en annan gång.

6 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken mysig bild!

Kan faktiskt tala om att här växer det en hel del krokusar i rabatten också ;) Våren är på G...;)

Kram till dig! Jes

Hem och Lycka sa...

Här blommar också krokusen för fullt, riktigt vårlikt förutom den kyliga vinden och det gråa vädret. Härlig bild! kram

Lella sa...

Jes: Ja den är fin!
Blir avis ;o) Har faktiskt sett krokusar hos andra här i krokarna men våra har väl inte fått tillräckligt med solstrålar på sig än.
Kram

Mia: Lyllo dig :o)
Jag får vänta ett tag till....

Poppins sa...

Här är våren längre kommen men den som väntar på något gott...
Har tittat in på Buxus för länge sedan men aldrig handlat, kanske det är dags för ett nytt besök.
kramar

Unknown sa...

Runåbergs fröer har också krukmakare för konvertering av gamla tidningar till planteringskärl.

Lella sa...

Poppins: Absolut, och idag sitter jag på jobbet med dörren öppen för solen värmer ordentligt :o)
Buxus har många fina saker tycker jag.
Kram

Opievallmo: Tack för tipset det ska jag spana in!