03 februari 2008

Trädgårdsbord

Äntligen kan jag känna livsandarna återvända och därmed orken att pyssla här hemma.
Feber gör också att tankeverksamheten ligger går på sparlåga, i allafall för mig.
Därför är det ett friskhetstecken när man börjar planera och fundera på hur trädgården ska utvecklas detta år! Kanske lite konstig tidpunkt att fokusera på detta när det för ovanlighetens skull ligger ett par centemeter snö utanför fönstret. Men man vet också att det ska bli plusgrader imorgon och då kommer allt det vita att vara borta i ett nafs, så det är helt naturligt att fundera och komma fram till att ett liknande bord som på bilden skulle vara toppen att ha i vår trädgård.
Det skulle kunna stå ute året runt och användas på en mängd olika sätt. På sommaren som vanligt matbord, på hösten dekorerat med löv i alla dess färger, vintertid med snö och lykta och till våren får det bli ett vackert arrangemang med lökväxter, något skulpturalt och lite ljus.
Det blir till att börja leta på Blocket!
Kommer tyvärr inte ihåg var jag hittade denna bild, ber om ursäkt för det.

3 kommentarer:

Poppins sa...

Jag har haft ett litet blått cafébord som stått ute hela året om. Det var verkligen användbart men till sist blev träet ruttet så det åkte till tippen i höstas.
Ångrar att jag gav bort mitt gamla symaskinsunderede som jag gjort om till bord med kakel på bordskivan. Hade inte plats med det inomhus men nu skulle jag vilja ha haft det utomhus i stället. Men nu är det för sent...
Underbart bord du visar. Det skulle jag vilja ha inomhus.
Skönt att höra att du mår bättre.
kramar

Anonym sa...

Oj vilket fint bord :) Det skulle kunna få stå i min trädgård oxå! Mysig blogg du har. //Z

Lella sa...

Poppins: Ojdå!!! Det förstår jag att du ångrar.
Ja det tog sin tid men nu är jag pigg igen :o)
Kram

Zass: Hej! Visst är det snyggt :o)
Och tackar så mycket, roligt att du trivs.
Tjing!