15 februari 2008

Mässrapport

Hur ska man nu sammanfatta Ambiente?
Jag måste nästan börja med att skriva STOR. För herre jösses va stor mässan i Frankfurt är, det tar liksom aldrig slut. Under de tre dagarna vi spenderade där tror jag att vi såg ungefär hälften!
Och vilket mecka för inredningstokiga människor som jag själv...
Ibland blir det nästan lite för mycket, man har svårt att urskilja godbitarna när fötterna värker, ryggen är trött och färgglada grisar i guldkängor skymmer sikten. Men visst hittade vi många fina saker.
Det som saknades var några slags inspirationsmontrar, som ju alltid finns på Formex. Både för inspirationen och för det praktiska arbetet med att hitta leverantörer hade det varit bra.
Vad såg vi då på vår vandring? Helt klart så fortsätter det stort med lantlig inredning, pasteller i lite dimmiga toner samtidigt som det finns många starka klara färger som orange och rött på vissa typer av produkter, utsmyckning till trädgården finns i alla former, julpynt i en ny ljusgrön färg. Sen finns det gott om underliga möbler i gjorda av drivvedsliknande material, svåra att beskriva och ännu svårare att förstå sig på. På textilier var färger i pasteller och indigoblått dominanta. Brons känns också som en stark färg på allt från väskor till skålar.
Hann också med att besöka Frankfurts shoppingstråk innan vi åkte hem och dit återvänder jag gärna. Inte för att det blev så mycket handlat denna gång men potential såg jag att det fanns. Och fröken L hittade en hel del ;o)
Ha nu en toppenhelg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Denna rapport plus vädret,gjorde mig inte mindre sugen på att åka dit!!! :-) Hoppas att ni trots ryggont och fotont har haft en underbar resa! Kram!

Poppins sa...

Kan tänka mig att det kan bli lite för mycket av allt. Det påminner mig om en bilmässa med veteranbilar som vi brukar besöka. Ser man EN av bilarna ute på vägen blir man lyrisk. Där traskar man förbi bilrad efter bilrad och känner sig ganska blasé. Det är nog så med oss människor att vi ska inte ha allting, utan få en liten dos av lycka då och då.
kramar

Anonym sa...

Jag har förstått att Ambiante numera är THE mässa att åka till om man planerar inköp. Det fr bli nästa gång. Hoppas att ni hade roligt!

http://hemmariket.blogg.se

Lella sa...

Anna: Det hade vi verkligen och häng på nästa gång vetja :o)

Poppins: Håller med, man får helt enkelt fokusera på de montrar som verkligen intresserar en och försöka blunda för allt det andra.
Kram

Charlotte: Det var kul men slitigt, det fanns fina OCH smaklösa saker högt och lågt!