17 februari 2008

Bildoman!

Den här bilden gör mig varm och glad i själen. Den får mig att längta och tro på att snart kan jag se de första blommorna i trädgården och med den grå bakgrunden blir färgerna underbara, det finns hopp!
Hur påverkas du av bilder och vilka får dig att stanna till?
Jag älskar att spara på vackra, spännande, uttrycksfulla och kreativa bilder. Allt som sparats från tidningar, kataloger och broschyrer ligger nu i påsar och högar för att någon dag när det finns gott om tid ska de sorteras. Men när ska nu denna dag komma, det finns ju alltid saker som är viktigare än just denna sortering. Eller kanske har jag samlat på mig för mycket och vet inte riktigt vad detta samlande ska mynna ut i.
Hur som helst längtar jag efter lite ordning och struktur för att sedan kunna njuta och inspireras av allt som klippts och rivits ut. Jag väljer också att vid detta tillfälle inte ta upp hur många bilder jag sparat ner på datorn och hur många blogglänkar jag har som inspirationskälla, det får bli ett annat inlägg.
Bilden med snödroppar och bellis(jag längtar...)i små fina glasvaser kommer från Isabella Smith
och den har inspirerat mig till att gör ett liknande arrangemang till påsk.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, helt underbar bild!! Jag kan bara hålla med dig, man är en bildoman! :-)

Emmas inne och ute sa...

Vad vackert!! Ha en bra vecka!
Kram Emma

Jes/Vita villa vila sa...

Verkligen underbar!

Å vad jag är glad som snubblade in här :D Kommer gärna tillbaka till dena ljuvliga blogg!

Kram/Jes

Lella sa...

Anna: Ja och det har bara eskalerat sen man började blogga :o)

Emma: Visst är bilden underbar!
Det ska jag ha och hoppas att du får detsamma.
Kram

Jes: Du får så gärna snubbla in igen ;o)
Roligt att du hittade hit och tack!
Kram

LISEN sa...

En gång bildoman, alltid bildoman. Eller bildomaniker snarare ;-) Eller bildknarkare ha ha

Cecilia sa...

Så vackert! Kul att du postar så regelbundet, jag själv hinner aldrig!

kram