30 mars 2008

Sovrumstankar

Ibland behövs det inte så mycket för att inspireras. Den här bilden får mig att vilja göra om i vårt sovrum och det är idén med tapetrutan över sängen som jag har fastnat för. Som jag skrivit tidigare så bor jag i ett hus som ska renoveras från topp till tå och just nu är det hallen som håller på att färdigställas. Men det gäller att samla på olika lösningar till de andra rummen för rätt som det är så bli det sovrummets tur. Stolen som står vid skrivbordet är oxå en favorit som ska inhandlas till köket, fast vita får det bli. Boxarna på golvet är coola och jag har bestämt visat bilder på dem en gång tidigare.
Bild från Bolig

7 kommentarer:

Poppins sa...

Ja, det är ett vackert rum som verkligen inspirerar. Kul med tapetrutan, det kan bli hur snyggt som helst och enkelt att variera när man tröttnar på tapeten.

Lella sa...

Poppins: Ja, jag tycker att det var ett toppentips. Skulle önska att det fanns fler bilder på rummet, kanske ska leta efter tidningen och kolla upp det!?
Kram

Anonym sa...

Vackert golv. Jag gillar då parkettgolv är mjukt matta och inte hårdlackerade som mitt.

Lella sa...

Lisa: Håller helt med, även om det inte är lika lättstädat....men det får man leva med ;o)
Kram

Cecilia sa...

Det vore kul att se fler bilder från ert hem lite längre fram...

kram Cecilia

Anonym sa...

rummet var ju hur fint som helst ju, men lite färg skulle kanske inte skada :p bra blogg förresten :P

Lella sa...

Cecilia: Tanken är att det ska komma sådana bilder men det tar lite tid här hemma....
Har en man som ska göra precis ALLT själv...
Kram

Heyyouwhostandup: Vilket roligt namn, mäste kika in hos dig :o)
Visst är den lite väl dämpade färger men det finns många fina detaljer som jag gillar.
Tack!!!