13 juli 2007

Badrum hos house-and-home guru

Den här bilden tycker jag är så fin, ett lantligt, romantiskt och lugnt badrum som samtidigt är praktiskt. Det finns en duschhörna med hel vägg som skiljer av så att man slipper torka golvet varje gång som duschen används. Ett glasparti som gör att det kommer in dagsljus trots den hela väggen. Ett stort och vackert fönster framför vad man väl får kalla sminkbordet (ett rejält sådant) så att man kan sminka sig i dagsljus. Där skulle jag absolut kunna tänka mig att sitta och piffa på morgonen. Nu finns det tyvärr inget stort fönster i vårt badrum, inte ens ett litet, men jag har fått en toppenidé! Vi ska sätta in en glasruta, med ett frostat mönster, i överkant på en av väggarna och på det viset komma åt lite ljus via vårt så kallade datarum/skräprum. Tycker att det var en riktigt fiffig lösning jag kom på :o)
Nu undrar ni kanske vem ägaren till det fina badrummet på bilden är? Jo, det finns hemma hos allas vår Martha!
P.S. Håll i hatten, det är fredagen den 13:e!

9 kommentarer:

vinklar o vrår sa...

Ååh vilket härligt badrum. Så skulle man ha det! Bara att få sitta när man sminkar sig känns lyxigt! ;-)

Lella sa...

Sextiotalsvillan: Vore underbart! Ett riktigt drömbadrum tycker jag.

LISEN sa...

Superfint!! Smart med glaset!! Både hjos Martha och hos er. Så hade de gjort på Crêperie o Logi i Visby!

Anonym sa...

Vackert är det

Poppins sa...

Låter som en bra lösning. Man får ju utgå från vad man har. Sedan kan man ju drömma om det perfekta rummet...
kram

Tingeltangel sa...

Vilket vackert badrum. Och det verkar ju faktiskt praktiskt också. Annars finns det många bilder på fina badrum som absolut inte ser ut som om de tål att användas... En helt annan reflektion. Tänk att Martha Stewart klarat sig genom alla blåsväder. Jag föll stenhårt för hennes klämkäcka inställning till livet första gången jag stötte på henne för många år sedan och blev riktigt ledsen då det uppdagades att hon gjort insideraffärer och hon hamnade i fängelse. Men nu verkar allt vara glömt... Ha en skön sommar.

Anonym sa...

Snyggt med träväggen som skiljer duschen. Det har jag aldrig sett förr.

Anonym sa...

Oj, jag tänkte inte ens på att det var fredagen den 13:e igår. Eller det gjorde jag väl, men min dotter fyllde år så det var bara helt andra tankar!
När jag var liten så sa jag alltid att 13e på en fredag var min lyckodag. Kanske rätt inställning! Fin blogg!

Lella sa...

Lisen: Roligt att du sett lösningen i verkligheten ;o)

Att ha det gott: Verkligen!

Poppins: Visst måste man drömma, men sen får man göra vad man kan av det man har (så vuxet det låter) :o)

Tingeltangel: Visst var det fint och praktiskt, inte alltid det går hand i hand. Och jag har lite blandade känlor när det gäller Martha, en duktig kvinna men ibland en smula tillgjord, eller vad man kan kalla det. Men hennes popularitet verkar inte ha tagit någon skada av fängelsevistelsen.

Lisa: Gillar också att den var gjord i trä, känns lite nytt efter alla glasväggar man sett.

Fundera grönt: Men då är det ju er lyckodag! Och tack så mycket :o)