05 juli 2007

Romantisk middag

Bild: Edsbacka Bistro, Aftonbladet
Imorgon är det middag på restaurang som hägrar för mig, plus en massa andra saker som att äntligen klippa mig, träna på gym för jag har införskaffat mig ett träningskort (hurra hurra för mig), klippa lilla O som är två år.... och sen ska jag försöka jobba lite också :o)
Men för att återgå till middagen, imorgon är det är nämligen 17 år sen The Handyman och jag träffades för första gången (katjing!!) och det brukar vi alltid fira på något sätt. I början turades vi om att överraska den andre med något romantiskt utflyktsmål men på senare år har vi nog mest planerat dagen tillsammans och med en bröllopsdag att fira nästa månad så har ambitionsnivån sänkts en smula. Men något hittar vi på och just nu står valet mellan att äta en god middag på Edsbacka Bistro eller ett besök på den lokala krogen runt hörnet som heter San Marco. Båda ställena har verkligen bra mat även om Edsbacka har en något högre kulinarisk nivå, och jag har hört att deras Crème brûlée ska vara fantastisk. På deras hemsida kan du läsa Historien om det gula huset på Sollentunavägen 223 (Edsbacka Krogs bakficka). Och kanske säljer de Christer Lingströms bok Den goda sommaren där, den har jag suktat efter att bra tag.

Samtidigt vill man ju gynna den lokala restaurangen för den vill man självklart ha kvar och som sagt maten är bra där också, hmmmm, får grunna på vilket det blir och återkommer med en matrecension, hej hej!

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Grattis till de 17 åren och hoppas du får köpt din bok! kram

Anonym sa...

Åh, så romantiskt! Hoppas att ni får det jättetrevligt!!

Ser fram emot en matrecension sen :)

Anonym sa...

Nämen grattis! Ja, Edsbacka ska ju vara nått extra har man hört. Hoppas att ni får en fin kväll hur den än blir!

Signes Vind sa...

Så mysigt det låter med middag med sin älskade. Vi bara målar o målar o äter falukorv - men det är väl kärlek det med.

Lime sa...

Åååå, som matgalning drömmer jag lite då och då om Edsbacka krog. Något besök har det tyvärr inte blivit ännu. Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll - wherever you go :-)

Poppins sa...

Det blir en romantisk middag var ni än går. Men eftersom jag älskar crème brulée så hade det avgjort valet för mig :)

Lella sa...

Mia: Tack :o) Någon bok blev det inte för jag var för mätt för att komma ihåg den....

Elin: Det var toppen, matrecension se inlägget ovan.

Signes vind: Det var väldigt mysigt, men falukorv är inte dumt det heller :o) Vi går inte ut och äter så ofta nu för tiden så man uppskattar det varkligen!

Lime: Visst vore det underbart med ett besök på Edsbakca krog också!! Har vänner som varit där och de tycker att maten faktiskt är värd det höga priset´och det säger en del om deras mat!

Poppins: Visst var det romatiskt och vi blev lite sentimentala. Fast crème bruléen får vänta till nästa besök :o)