09 juli 2007

Mönster och mat!?

Ming
Adana
Fuji
Just nu är jag inne i ett textilstim och vill visa några häftiga tyger från Pierre Frey. Har ibland svårt att välja när det handlar om mönster, tycker om så mycket och många känns som riktiga konstverk. Här är tre helt olika stilar men jag gillar alla tre. Och det är inte fel att blanda olika mönster bara man väljer att hålla sig till en enhetlig färgskala eller har någon röd tråd som löper genom de valda textilierna.
Sen till något helt annat, nämligen en matrecension. Det blev Edsbacka Bistro i fredagskväll och maten var hur god som helst. Maken och jag valde varsin meny och till varmrätt åt jag torsk!!! Har jag nog aldrig beställt tidigare på restaurang men någon gång ska ju vara den första och det blev en fullträff, otroligt gott. Så här såg min hela meny ut,
Tortellini med prästost, murklor och strimlad Serranoskinka
Smörkokt torsk med grön sparris, risottooch tomat- och purjolöksvinägrett
Chessecake med rabarber
och maken åt
Crème Ninon
Kalvryggbiff med kålrot,potatis- och lökmuffin och en whiskysky
Chokladkupol med färska bär och vaniljglass
Efter att ha tömt alla fat, druckit lite gott kaffe och varit lite sentimentalt romantiska rullade vi ut och hem, och mycket nöjda med vår 17-årsdag.

7 kommentarer:

LISEN sa...

Mums!! Det lät supergott...!

Anonym sa...

Det vattnas i munnen när jag läser din meny! :)

Vackra mönster!

Poppins sa...

Riktigt vackra tyger. Den översta var den vackraste, tycker jag. Rött är snyggt!!!
Vilken god måltid. Man blir riktigt sugen på något gott att sätta tänderna i.
kram

Nässelblom och choklad sa...

Vad trevligt och gott det verkar! Snygga tyger också.

Eva Agnes sa...

Väldigt vackra tyger och mönster. Säger en som är ett tygfreak.
Köper tyger och lägger i skåpen och förr eller senare kommer de till användning.
Kramar Eva Agnes

Signes Vind sa...

Mums va gott det låter. o läckra tyger också.

Lella sa...

Lisen: Precis så gott var det :o)

Elin: Då har Edsbacka lyckats!

Poppins: Visst är det fint, kände och klämde på det i tisdags. Hoppas att du hittade något att sätta dina tänder i ;o)

Nässelblom & choklad: Det var toppen, och tygerna är några av alla favoriter.

Eva Agnes: Det gör jag också! Lägger på hög alltså, kan inte motstå ett snyggt tyg även om jag inte har användning för det just då.

Lotta: Mumsig och mysigt var det!