03 november 2007

Soon Glöggtider...

Det här kittet ska jag beställa till årets glöggmys! Har inte hunnit med att köpa Blossas årgångsglögg alla år men nu har jag chansen att få prova och bjuda på alla smaker. På V&S hemsida kan man läsa följande:
- Blossa årgångsglögg har fångat varje års trend. Att ta fram en förpackning med de senaste fem årens smaker passade bra, ett slags femårsjubileum. Med sina nordiska smaker och snygga design är det en modern julaccessoar som passar väl in på 2000-talets julbord, säger Katarina Letz Söderström, produktchef på V&S.
Årgångsglöggarna är framtagna av V&S egen chief blender glögg Åsa Orsvärn och flaskorna är formgivna av designern Susanna Barrett Nygren. Serien av flaskor med Blossa 03, 04 och 05 vann första pris i den prestigefyllda tävlingen Swedish design Award 2006.
Flaskorna är verkligen snygga!

Tips: Gå in på Blossas hemsida och klicka på Glöggmingel, gå sedan in på Inbjudningskort och klicka på tänkbar gäster, syfte, rim och från.
Lyssna!!!!! Så roligt!!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lella!

Har nyligen hamnat på din sida, tror det var via någon annans blogg.

Du gör det jättetrevligt här!

Åh, vilka fina glöggflaskor - Vill ha!

Var inne på Blossas sida och prövade glöggmingel.

Håller med - Verkligen kul!

Keep up the good work!

Hälsar: Mrs. F

Signes Vind sa...

Har inte haft tid att besöka dig på ett tag och hade mycket o läsa igen - som vanligt galet inspirerande.
Kommer gärna på glöggminglet ;-)

Poppins sa...

Skulle vara kul att ha hela samlingen av deras årgångsglöggar. Tror att jag har testat de flesta av dem. Äppleglöggen gillade jag inte alls men har för mig att 05 var med apelsin? Väldigt god i alla fall.
kramar

LISEN sa...

Visst är boxen superfin!! Sån vill jag ha... Jag fick för mig att de släppte den redan i torsdags så jag skickade maken att handla...men si det gick icke. Och dessutom hör den till beställingssortimentet.

Poppins sa...

Hihi! Måste berätta att jag varit inne och lekt med inbjudningskorten. Var tvungen att skcika iväg några fast det blev vääääldigt låååångt i förväg!

Tingeltangel sa...

Skojigt att vi båda var på samma utförsäljning. Kul att tänka att man kanske sågs fast man inte hade en aning om det.

Lella sa...

Mrs. F: Tack! Roligt att du tittade in och tyckte att det var trevligt här :o)Nu ska jag kika in hos dig. Tjing


Lotta: Tack ! Och du är så välkommen ;o)


Lisen: Ja jag såg att man fick beställa den! Ska jag absolut göra :o)


Poppins: Visst är det kul!!! Jag skrattade gott åt det och längtar tills man kan skicka iväg några inbjudningar. Du var snabb!!!
Sen får du beställa glöggsamlingen till glöggminglet.
Kram

Tingeltangel: Visst är det, vi kanske stod efter varandra i kön, vem vet!?