29 november 2007

Vitt, silver och svart...

Här kommer härliga bilder från Broste Copenhagen. Hemma hos oss ser det inte ut som på bilderna, här är det en salig blandning av gammalt och nytt, ärvt och inköp från Åhlens, rött och guld. Men jag skulle vilja dra åt denna mer avskalade men samtidigt mysiga inredning. Fast var gör man då av alla noga utvalda julsaker som inte passar in längre??
Drack min första glögg igår, mumsigt! Fast det var den alkoholfria varianten, körde bil och fick bara sniffa lite på glöggen 07 med smak av havtorn och kanel. Men på söndag blir det riktig glögg, ser jag fram emot. Har lärt mig på senare år, lååångt efter alla andra, att äta peppisar med ädelost. Nu är ju det kalasgott men finns det någon som har något annat tips på enkelt (mycket enkelt!) tilltugg till glöggen?

Bilder från Broste

7 kommentarer:

Poppins sa...

Väldigt vackra bilder! Men jag har insett att det inte är något för mig, det där att byta ut allt och styla till det efter hur det ser ut i inredningsaffärerna. Även om det är hur vackert som helst, gillar jag att blanda med mina egna saker. Gamla eller nötta eller bara "ute", så är de präglade av oss och är fulla av minnen. Så jag byter heller aldrig ut allt till jul utan blandar något nytt med allt det gamla.
Visst kan det vara vackert med "vita" jular men jag måste ha rött och grönt med också. Det är JUL och julstämning för mig.
När det gäller tilltugg till glöggen är jag hopplös. Vanliga pepparkakor rakt upp och ner är mitt favorittilltugg.
Ha en mysig söndag i advent!
Många kramar

m family goes västerut sa...

Skulle gärna fira en sådan svart-vit jul som på bilderna. Har ett skåp som jag fick inspiration att måla svart, tack. Flyttar utomlands snart och då ska jag som bor i lya på 67 m2 idag få ett hus på ca 200 m2. Tänk att äntligen få ha lite ytor att inreda! Och i packningen finns redan en klarröd julgran i fullhöjd (från Rusta). Min bättre hälft kommer bli tokig, men jag ser redan fram emot att packa upp den till nästa jul.
Glad avent!

Anonym sa...

Åh, så svalt skönt det ser ut på bilderna, hade tänkt försöka ha en röd jul i år, men nu blev jag sugen på en vit, vi får se vad det blir...

Tusset sa...

Tjusiga saker! Påminner mig om jag måste sätta fart med "pyntandet" nu - har inte ens lyckats få upp adventsstjärnan..

Lella sa...

Poppins: Du har helt rätt, allt det vita ser toppenfint ut på bild eller i butik men är svårt att ha hemma. Man måste få ha sina gamla trotjänare med när julen kommer.
På tilltuggsfronten är det fortfarande pepisar här hemma ;o)
Kram kram

ElleMichelin: Så spännande det låter med nytt hus och nytt land!
En röd gran från Rusta är ju ett måste ;o)
Kul att du kikade in här, ska göra detsamma hos dig.
Glad andra advent!

Lisa: Läcker är det men svårt att få till här hemma...
Får se om du lyckas!
Kram

Tusset: Mmmmm visst är det. Jag är oxå sen och sak fixa till en adventsljusstake med blockljus imorgon hade jag tänkt.
Ha det gott!

S o F sa...

Hej!

Kom bara att tänka på att jag läste i nån tidning om glöggtilltugg.

Ta dadlar, skär ett jack, ta ut kärnan/orna och fyll med en bit getost eller fetaost.

Kanske kan va nåt, om man gillar dadlar förstås...

Varma hälsningar: S o F

Lella sa...

S o F: Tack för tipset, det låter riktigt gottigt! Ska prövas när det dricks glögg nästa gång.
Kul att du kikade in och skrev hos mig :o)
Tjing