07 mars 2007

Focus de luxe



Är dom inte fina!? Besticken heter Focus de luxe och tillverkas av Gense. Dom lanserades 1955 och blev snabbt en klassiker som nu åter är i produktion, till mångas glädje. Men man får vara snabb om man ska hinna köpa några för editition 2006 tog snabbt slut, men i juli i år kommer dom åter att finnas i lager hos Gense. Har själv ätit oändligt många gånger med dessa godingar hemma hos min mormor och morfar. Minns också att min far ibland bytte ut kniven då den inte har den vassaste eggen.... Men för mig är det bara härliga minnen som får mig att tänka på bl.a. mormors goda mat. I serien finns också en Lattesked som vid starten 1955 hade namnet saftsked!
Bilder från Gense

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag älskar dom, syrran har samlat på dom så hon har en hel låda fylld, dom nya är dock inte riktigt liika fina som dom gamla, men dom är fina nog!