14 mars 2007

Pelargoner


Är man ett förtjust i pelargoner så kan jag tipsa om utställningen Pelargon 2007 på Bergianska trädgården. Utställningen är ett samarbete mellan Bergianska och Tyresö Handelsträdgård och är öppen från 16 februari till 18 mars. Jag besökte utställningen i lördags och fick se många, många sorter som var nya för mig. Vill man så kan man köpa sticklingar där, själv fick jag och även min mor som var med beslutsångest och köpte inte en enda stickling.
Bild från Bergianska trädgården

4 kommentarer:

Stina sa...

Du är kanske en riktig pelargongumma du?
Jag älskar pelargoner. Men jag brukar inte ha nån inne för dottern har astma.

Oavsett om du är det eller inte så är du go och snäll. Puss stina

Lella sa...

Pelargongumma...?...ja, jag kanske håller på att bli det. Har blivit allmänt blom och trädgårdstokig sen vi köpte hus för fyra år sen. Tråkigt att din dotter har astma, men pelargoner kan man ju njuta av ute också.
Och ticke tack ;o)

Anonym sa...

Åå den hade jag velat se... synd att jag bor lite för långt bort!

Lime sa...

Ååå, jag tillhör pelargonfantasterna och skulle gärna ha besökt trädgården. Vilken fin bild! Ha en skön fredag!