08 mars 2007

Jag har blivit utmanad!

Har blivit utmandad av Lisen och självklart antar jag den :o)
REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1, Jag vaknar varje morgon med en känd melodi spelandes i huvudet, hmmm. Trodde länge att alla hade det men så verkar det inte vara . Det är allt från visa till hårdrock som poppar upp och min käre man brukar få höra ett litet sångprov innan han stiger upp (kanske inte alltid så uppskattat som man kan tro :o))

2, Jag har problem med äta purjolök som inte är helt mjuk. Får gåshud av "gnisslet" som blir när man ska tugga .... knasigt.

3, Jag vet var och när jag köpte alla mina kläder. Kanske inte datum och tid (det skulle vara skrämmande) men år och plats kan jag pricka in. Inte något jag valt att minnas, skulle hellre minnas mer användbara saker om jag fick välja.

4, Jag tycker om att stryka, ett arv efter min mor.

5, Kan inte åka hiss med min kompis I utan att börja tvångsfnissa som en tonåring. Detta kan blir riktigt pinsamt för oss och för dom som delar hiss med oss. Kräver en lång förklaring som jag inte får plats med här.

6, Jag kan inte äta kaviarsmörgås till frukost men till kvällsfikat går det bra!

Nog om mig! Nu går utmaningen vidare till
Kebun sang dalang, Hemma på landet, Hem och Lycka, Frøyas Favoriter, Dreamhouse och Vera med flera.

Må så gott!

2 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Hihi, tack för utmaningen! Snygg blogg!!

Lella sa...

Tackar! Nu måste jag kolla in dina egendomligheter:o)