16 mars 2007

Nynne






Ibland gillar man en film för lite andra egenskaper än att den har en bra och gripande story, bra skådespeleri eller är nyskapande. Man gillar den helt enkelt för att scenografin är så perfekt! En sådan film för mig är den danska filmen Nynne. Inte en unik historia men man skrattar gott och jag njuter av att se alla miljöer och snygga kläder. Sen är jag svag för dansk film och längtar efter att få åka till Köpenhamn och flanera. Nu finns det också en tv-serie med Nynne som jag hoppas har lika mysig scenografi och som får en att skratta.

Nej nu måste jag ut i den vackra vädret, även om det bara blir en kortis :o)

4 kommentarer:

Signes Vind sa...

Tyckte jättemycket om filmen. Läste boken först men fastnade inte för den - men filmen var kanon, brukar oftast vara tvärtom.
Tack för en fin o inspirerande blogg.

Lella sa...

Signe: Kul att höra någon annan som också gillar filmen! Såg att serien ska komma snart, längtar och hoppas på att den är uppfyller mina förväntningar. Och tack så jättemycket, nu ska jag in och kolla hos dig :o)

an angel at my table sa...

Älskade den filmen. En riktigt bra tjejfilm för en gångs skull! Den tv serien skulle jag vilja få tag på kan man hyra den kanske?

Lella sa...

Serien kommer på 4:an, ellar om det var 4+, och den börjar nästa vecka!!!! Hur kul som helst.