28 augusti 2007

Höstmys väntar...

Det är något speciellt med den här tiden. Det är skolstart, jobbstart eller höststart, faktiskt positivt laddade ord för mig. Visst har sommaren gått otroligt fort och kanske kunde solen fått tittat fram lite mer än den gjorde, men jag har nu börjat vänja mig vid tanken på att den är över för denna gång och ser nu fram emot hösten. Har alltid tyckt att denna tid känns mer som ett startskott på något nytt än vad nyår gör. Det är nya härliga färger i butikerna, kläder som inredning. Och för mig väntar nya utmaningar på jobbfronten och det gör att hösten känns än mer lockande. Tänk också på alla ljus som ska tändas på kvällarna, filmerna som man kan titta på (utan att ha dåligt samvete för att man inte är ute). En strid ström av kataloger dimper också ner i brevlådan och i danska Bonapart finns det härliga kläder och snygga bilder. Har sett några plagg som jag är sugen på men har inte gjort någon beställning än, måste kika lite i favoritbutikerna först.
Bild från Bonaparte

5 kommentarer:

purple area sa...

Hösten kan vara härlig, snyggt med det grå koftmodet!

Maria sa...

Håller med dig om att hösten känns som någon slags nystart!

Lella sa...

Purple: Visst kan den, gäller bara att plocka fram det som känns positivt för just dig just nu. Koftor är en sådan sak ;o)

Maria: Jaa, absolut mer än nyår tycker jag.

Poppins sa...

Jag gillar hösten - och visst är det mysigt med höstkläder. Bonapart har jättesnygga kläder, tycker jag.
kram

Lella sa...

Poppins: Jag gillar deras stil och har handlat där några gånger. Allt har inte passsat men det har nog berott på mig, inte på klädernas passform ;o) Härligt med fler som gillar hösten!