05 augusti 2007

Musik = glädje

Då var man hemma igen efter en sväng till landet och en tripp till Dalarna. Var för andra året i rad på fantastiska Dalhalla och fick en injektion av livemusik, något som är lite beroendeframkallande och då menar jag både musik och Dalhalla. För er som inte varit där än har jag bara en sak att säga, åk dit och det med basta! Omedelbart! I år hade vi köpt biljetter till Kalle och hans vänner-the show och fick uppleva en kväll med enorm spelglädje och en samling otroligt musikaliska människor (blir lite avis, själv är man ju mer eller mindre tondöv), och skratta gott fick man också göra. Det spelades allt, från rock till klassiskt och däremellan naturligtvis vacker folkmusik som får ögonen att tåras (jag skojar inte!). Denna kväll gästades Kalle också av Lisa Miskovsky och hennes framträdanden var jättebra, känner att jag måste köpa en skiva med henne. Noterade också att maken och jag var i minoritet åldersmässigt. Vill nog påstå att 40-talisterna hade tagit över Dalhalla denna kväll. Och vi hade själva sällskap med två utav alla dessa 40-talister, mor och B. Vill passa på att tacka för förfrågan om att följa med på denna konsert, hade nog inte blivit av annars och det hade varit en riktig blunder.

Bilder: Lella

6 kommentarer:

Maria sa...

Vackert ställe du varit på, det har jag hört talas om men aldrig besökt!
Vad roligt du beskriver dig i spalten till höger, jag kan inte heller somna utan att läsa...
Välkommen till min blogg om du vill!

Lella sa...

Maria: Gör det är mitt tips, som om det inte framkom i inlägget :o)
Jag ska genast hoppa in på din blogg...nu.

Poppins sa...

Har aldrig varit där men förstår att jag måste planera in en resa dit. Verkar vara en underbar miljö som förhöjer musikupplevelsen.
kram

Lella sa...

Poppins: Helt rätt!
Kram

Anonym sa...

Kul att Du har hittat denna mirakulösa plats på jorden!
Vi var oxå där på denna konsert, och som vanligt när Calle o Bengan är igång, så blir det helt otroligt........
/ B o M

Lella sa...

B o M: Kul att ni tittade in och skrev en hälsning ;o)
Visst var det trevligt!? Och ni vet väl att BAO spelar i globen med dansbaba och hela paketet.