30 augusti 2007

Formex!

Idag slår Formexmässan upp sina portar och tar emot oss besökare med bl.a. en Disco dansbana i Ballroom Blitz-anda. Låter spännande fast jag har lite svårt att förstå hur jag ska kunna överföra den inspirationen till hemmiljö? Men det kommer säkert att klarna när man kommer dit. En annan utställning som jag ser fram emot är Peter Ødegaards (författare till Frid och fröjd) Art Into Life - It´s my choice. Ekodesign för den moderna människan ska visas och få oss att tänka till om vår konsumtion, kan vi konsumera med med lite mer omtanke?! Utställningen är uppdelad i tre olika inspirationsrum som alla har väldigt härliga namn; En globetrotters scrapbook, Ett poetiskt designerhem och Warm wrapping. Kommer med största säkerhet att finnas en massa härliga saker att skriva om imorgon :o)
Bild från Formex våren -07

4 kommentarer:

Poppins sa...

Väntar med spänning på en utförlig rapport och foton! :)

Signes Vind sa...

Ser fram emot rapporter - skulle så gärna velat vara där men jag får aldrig någon biljett så jag får njuta av det du rapporterar.

Anonym sa...

Roligt att du också varit på Formex. Skall bli spännande att se om vi fastnat för samma saker!

Lella sa...

Poppins: Nu har det kommit en rapport! Fota fick man inte göra, tråkigt nog.

Lotta: Mässan var kul! Man orkar dock inte kolla på allt fast man tror det varje gång man kommer dit.

Charlotte: Ska kika in hos dig nu! Kanske har vi kikat på samma saker.