08 augusti 2007

Sommarstad

Ibland ska man ha lite tur! Idag är det skurar som gäller men igår var det lite mer medelhavskänsla ute och då passade vi (jag, maken, svägerkan L och lilla L) på att göra en utflykt med ångbåt från Stockholm till Mariefred. Båtresan tar 3,5 timme och på båten kan man köpa en enkel fika eller boka lunch i matsalen. Vi valde smörgås och kaffe i plastmugg på vinglig bricka. Lunchen skulle inmundigas på Gripsholms Slottspaviljong och det visade sig vara ett bra val, alla blev mätta och mycket belåtna, om än en smula trötta.... Men sen var det dags att röra på sig för att njuta av den mysiga staden.
Foto: Lella
Som vanligt var jag tvungen att slå en lov runt In my Garden, ett fantastiskt mysigt Bed & Breakfast som ligger i en lummig trädgård precis vid vattnet. Vill man bo där kan man t.ex. välja rummet som heter Garden, det ligger i ett eget litet hus i trädgården med egen uteplats! Hemmet har visats vid flera tillfällen i olika inredningstidningar och jag skulle gärna bo där några nätter på semestern, även om det är nära både hem och till landet. Men denna sommar blev det inget besök på In my Garden, men jag är inte ledsen för det. Ska nämligen åka iväg på en sista semestertripp och då kommer jag att bo sååå mysigt, men det återkommer jag med en annan dag :o)
Bilder: In my Garden

7 kommentarer:

LISEN sa...

Ååååh, detta ställe verkar ju bara så mysigt alltås. Längt, längt. Vad mycket det finns ändå. Kramelikram.

Signes Vind sa...

Vilket drömställe - skulle gärna vilja bo där någon gång...
Kul att få höra om din semestertripp - ha det så mysigt!

vinklar o vrår sa...

Åh, vad härligt det låter! Och vilket ställe... där skulle jag gärna bo i några dagar! =)

Maria sa...

SÅÅ mysig tripp!

Poppins sa...

Vilket bra tips! Där vill jag också gärna bo...

Cecilia sa...

Ja IN MY GARDEN verkar ju så fint! Har stött på det tidigare på nätet men glömt bort det, tack för att du friskade upp minnet!

Lella sa...

Lisen: Jättemysigt! Tur att det finns saker att längta till ;o)

Lotta: Rapport kommer och varför inte ta en tripp till Mariefred!?

Sextiotalsvillan: Mmmm skulle vara superhärligt.

Maria: Ja det var det verkligen, vi hade jättemysigt hela dagen.

Poppins: Me tooooo!

Cecilia: Vassegoo :o)