19 juni 2007

Inredning i miniformat

Nu vill jag skicka ett stort GRATTIS till våra toppenvänner som äntligen och jag vill verkligen betona änligen har hittat ett hus! Och inte nog med detta, det kommer att ta ca. 8 min att gå dit från där jag bor, hur kul som helst. Oj oj oj vad det kommer att drickas kaffe (och ätas choklad). Och när I och M nu blir med hus så vill jag tipsa dem och alla andra om lekstugor som är lite utöver det vanliga. Bra inspiration om man vill bygga en egen och det får bli en var till deras tvillingar A och O tycker jag. Jag hade aldrig någon lekstuga som barn men jag kommer ihåg att jag drömde, och tjatade förmodligen, om att få en och där började kanske mitt inredningsintresse för jag hade bestämda åsikter om hur det skulle se ut. Men istället, som kompensation kanske, fick jag ett dockskåp som min morfar byggde av en gammal tv med dörrar på. Det var helt underbart och tapeter och mattor i skåpet var desamma som fanns hemma hos min mormor och morfar. Nu står det nere i källaren och jag skulle kunna tänka mig att ha det framme som prydnad om vi bara hade lite mer plats här hemma. Tror däremot inte att jag skulle ha tålamod med att bygga ett dockskåp själv med tanke på hur smått och pilligt allt är. Har istället en vän som gör detta med stor framgång och hennes hemsida tipsar jag gärna alla pyssliga dockskåps-människor om :o)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till dina vänner! VAd kul! Perfekt att det är så nära ju... Nu måste jag kika in hos din vän med dockskåpshobbyn :)

Sagalisa sa...

Javisst är det mysigt med lekstugor!!
Vi köpte en för ett år sedan o nu ska det bli fart på den!!!Vi har oxå tvins o båda ska samsas.Bilder kommer senare!!Kram/Anna

Lotten sa...

Vilka underbara annorlunda små lekstugor! Tack för tipset!

Anonym sa...

Vd KUL att få vänner så nära! Grattis. :-)

Anonym sa...

Tack snälla Lella! A & O vill nog väldigt gärna få varsin lekstuga. Vi får fixa det samt en till W också och så får de bjuda dig på saft och bullar. :-)
Kram Ina

Anonym sa...

Trevlig midsommar!!

purple area sa...

Oj så sött!

Anonym sa...

Fina lekstugor, men jag vill se dockskåpet!!!!
Hugomamma