04 juni 2007

Tillbaka!

Oj vilken lång bloggpaus det blev! Men nu är jag tillbaka och längtar efter att kolla runt bland gamal favoritbloggar, nya bloggar och skriva om mina personliga favoriter.
En av dem är KA International som har vackra tyger och möbler. Syr just nu hissgardiner med tyg från dem och tyget håller verkligen hög kvalitet. Bilden från KA visar två stolar som jag gärna skulle ha hemma hos mig för de ser så sköna ut. Som gjorda för en bokstund! Fast jag tror att det får bli någon annan färg på tyget, förmodligen något ljust med blått eller rött inslag.
En annan affär där man hittar fina tyger är Les Tissus Colbert. De har dessutom många tyger på dubbel bredd vilket kan vara praktiskt och ekonomiskt.
Sen måste jag bara skriva en snutt om mitt Parisbesök som var så lyckat. Så lyckat att jag blev förälskad i denna underbara stad! Hann med allt från Eiffeltornet(oj oj oj vilket motstånd att åka hissen upp men sån fantastisk utsikt!) till Monets trädgård och små marknadsgator. Blev överraskad av vilket lugnt tempo det var, inte alls som i London eller Stockholm för den delen. Och alla var så trevliga och gick med en baguette under armen :o) Ska återvända dit så fort jag bara kan för det var så mycket man inte hann med denna gång. Kommer att visa bilder från besöket hos Monet lite senare. Fotade så att det började ryka om kameran ;o)
Kram på er alla

8 kommentarer:

Poppins sa...

Välkommen hem! Har saknat dina inlägg och ser verkligen fram emot att få läsa om Paris. Och se alla bilderna!!!
Jag tyckte det gröna tyget var helt underbart vackert... Fast det kanske inte passar in överallt.

Anonym sa...

Du kan väl visa gardinerna!

Signes Vind sa...

Välkommen tillbaka - du har varit saknad! Jättevackra stolar. Blir så avundsjuk på din Parisresa men längtar efter att höra mer!

Tusset sa...

Välkommen tillbaka! Ni verkar ha hunnit med mycket :)

Är lite avundsjuk på att ni hann åka till Monets trädgårdar, vi hade det som en punkt på vårt Parisbesök men det fanns inte tid till det... Men förhoppningsvis finns de kvar till mitt nästa besök :)

Nässelblom och choklad sa...

Det låter somom du haft en riktigt bra resa. Vad underbart att få se Monets trädgård, det är något jag gärna vill göra!

Lella sa...

Poppins: Tack!!! Blir så glad!!!! Lovar att visa bilder men just nu är de i The Handymans dator så jag kommer inte åt dem :o) Tyget är jättefint men som du skriver, passar nog inte in hos just mig.

Lisa: Ska jag göra men de är inte till mig så jag får fota dem hos min kund :o)

Lotta: Kram på dig! Ja de ser mysiga OCH klassiska ut. Ska skriva och visa bilder så fort jag lyckats hacka makens dator :o)

Tusset: Tackar! Ja vi hann med mycket utan att det kändes stressigt. Monet var underbart och vi hade sån tur med vackert väder. Ett besök rekomenderas varmt!

Nässelblom & choklad: En toppenresa på alla sätt, skriver mer när jag får tag på bilderna. Kram

Signes Vind sa...

Typsnittet som jag använder mest på min blogg heter Scriptina - lite romatisk skrivstil. Har laddat ner det från nätet.

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!