13 juni 2007

Somrig sallad

Jag gjorde en sallad i måndags som jag bjöd min kollegor på när vi sågs för sommaravslutning. Den blev riktigt god, om jag får säga det själv och av ljuden att döma gick den hem även hos gästerna. Det var ett hopkok av olika recept som jag gjorde till något eget. Vill gärna dela med mig av denna sommarsallad så här får ni receptet!

Spenat och romansallad blandas med sockerärtor, avocado, gurka och bulgur. På toppen lägger du varmrökt lax, jag hittade en lax som var citronkryddad och det passade jättebra. Använd lite olivolja och crema di balsamico med hallonsmak och blanda.
Dressingen till detta bestod av lättcrème fraiche, matlagningsyoghurt, rivet citronskal, pressad citron, flytande honung, salt och lite citronpeppar. Vi drack vatten men ett gott rosé vin passar nog riktigt bra till denna sallad, det får det bli nästa gång. Glömde helt bort att fotografera så någon bild kan jag inte erbjuda, ni får helt enkelt laga till salladen så får ni se hur fin den blir :o)
Smaklig måltid!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter himla gott! Tack för tipset.

Signes Vind sa...

Tack för det sommartipset - synd att du inte fotade men jag kan verkligen tänka mig hur vacker den var. Måste testa!!!!

Poppins sa...

Låter väldigt somrigt och läckert!

Anonym sa...

Åh va gott det lät!..nu blev jag ju hungrig!..inte bra den här tiden på dygnet! :)

Anonym sa...

Tjenixen..Tyget över soffan kommer från Åhlens. De har fler godbitar till en rimlig peng...

Lella sa...

Pethra: Supergott och superenkelt!

Lotta: Ja gör det, enklare kan det inte bli.

Poppins: Det är det :o)

Signe: Haha, nej det var väl senaste laget ;o)

Charlotte: Tack!

Stina sa...

Nu blev jag ju hungrig. Jag som precis har ätit. Kram

Anonym sa...

Smaskens! Ska laga någongång! :)