28 juni 2007

American Porch

Nu blir det lite lugnt på bloggfronten några dagar. Min mamma kom upp till oss igår och ska stanna till på lördag så det blir inte så värst långa stunder vid datorn. Men en liten kortis blir det och jag fortsätter på temat drömmar om vårt renoveringsobjekt. Huset på bilden, där omgivningen kanske ser en smula dyster ut, är lite av dröm för mig och framför allt är det nog den amerikanska verandan jag är ute efter. Fast nu bor vi i ett litet egnahemshus som är byggt i början på 30-talet så några likheter med huset på bilden existerar icke. Men på något sätt vill jag få till en liknande veranda som stilmässigt ska kunna hänga ihop med vårt supersvenska lilla hus. Vi får se hur det går och framför allt vilket årtionde detta bygge startar....
Dreamhouse blogg kan du läsa om hur det går till att bygga ett hus i just den "amerikanska stilen", spännande tycker jag.

9 kommentarer:

Poppins sa...

Håller med om att en stor veranda vore härligt. Där man kan sitta och gunga i sin gungstol och titta ut över trädgården. Kanske läppja på lite iste och koppla av med en bok...
Låter som en riktig sommardröm! Lycka till med att skaffa den där verandan. Det går nog att hitta en stil som går ihop med ditt 30-talshus.
kram

Signes Vind sa...

Följer också Dreamhouse varje dag - oerhört konsekvent blogg och spännande att se hur det går med deras amerikanska dröm. Förstår att du vill ha en sådan veranda - mysigt att sitta även när det regnar o på kvällar mm

Anonym sa...

Precis en sån är det som jag vill ha! Tack för bloggtipset, ska genast kollas in!

Anonym sa...

Trevlig helg!

Hem och Lycka sa...

Tänk om man hade haft en sådan där veranda, underbart med amerikansk tycker jag!

Lella sa...

Poppins: Visst vore det härlig!

Lotta: Regn! Ännu en bra anledning till att bygga verandan ;o)

Lisa: Vi är nog många som drömmer om en liknande porch.

Elin: Tack, hoppas din helg blev toppen också!

Mia: Härlig! Jag fortsätter att drömma...

dreamhouse sa...

hej sötis! tack för att du skriver om mig, så snällt!! glad att du kikar in och följer med! mysig helg och massa kram!

Vangen sa...

En slik veranda drømmer jeg også om. Tenk så koselig å sitte under tak og nyte sene kvelder...
Du må legg ut bilder om dere bygger en til huset deres da:)

Lag deg en fin kveld:)

Lella sa...

Dreamhouse: Gör så gärna och jag tyckte att bilden stämmer ganska bra med dina husplaner!

Villa utsikten: Visst ser det härligt ut, ska lägga ut bilder på vår veranda men frågan är när det blir....
Roligt att du hittade hit, nu ska jag kika in på din blogg :o)
Må så gott.