25 juni 2007

Vitt, vitt, vitt



Jag drömmer om ett nyrenoverat badrum och i helgen kom jag ett litet steg närmare detta mål. Det är inte synbart för andra men jag vet att maken drog nya rör och det i sin tur betyder att jag genast började spana efter fina bilder på just drömbadrummet. Bilderna, som kommer ifrån The White Company, stämmer naturligtvis inte helt med hur det ska se ut men som inspiration fungerar de utmärkt. Var lite orutinerad när vattnet stängdes av första gången. Glömde nämligen att fixa mitt förmiddagskaffe, ve och fasa! Men som tur var hade jag hällt upp ett stort glas vatten som förvandlades till en god kopp kaffe och jag slapp få huvudvärk och kunde istället njuta i solen med kaffe och mysig inredningstidning.

12 kommentarer:

LISEN sa...

Så fina bilder du hittat! Och vilken "handy man" du har :-) Lycka till med badrumsplaneringen.

I Veras hus sa...

Vitt är så fiiint!

Vilken tur att du fick ditt kaffe,jag hade tagit mig iväg till närmaste ställe som kan erbjuda nybryggt kaffe:-)

Eva Agnes sa...

Hej Lella!
Vad kul att träffa dig och att du tittade in hos mig. Jag trodde i min enfald att det inte fanns fler bloggare med så tjusiga inlägg som din. Men då finns du och din blogg är jättefin.
Dessutom känner jag väl igen mig. Inredningstidiningar och fika. Utan de två är livet inte detsamma.
Går det bra så lägger jag till dig på min länklista?!
Kram Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Måste säga en sak till, efter att ha scrollat ner och läst och tittat på dina tidigare inlägg.
Fanstastiskt fint och inspirerande.
Först, har aldrig haft lyckan att få åka till Monets Trädgård. Men har läst om Linnéa som fick åka dit. Arbetade mycket med den boken i skolan när jag jobbade där.
Sedan är ditt arrangemang med böckerna helt suveränt spännande och roligt.
Aldrig hade jag kommit på att lägga gamla böcker i ett miniväxthus.
Skön och avskalad bild...
Kramar i massor Eva Agnes

Poppins sa...

Vilken tur att du hade vatten till en kopp kaffe. Guld värd vid sådant tillfälle. Själv klarar jag mig inte utan mitt morgonkaffe...

Vackra inspirationsbilder. Hoppas vi får se det färdiga badrummet sedan.

Ha en bra vecka!

Kram

Anonym sa...

Åh, så härligt, vilka inspirerande bilder!

Hem och Lycka sa...

Åh, gud vad vackert!

Anonym sa...

Vilka vackra bilder du hittat. Jättefina. Kram, kram

Nygammalt sa...

Vilka sköna bilder! Man riktigt känner doften av nytvättat. Det ser så himla fräscht ut! Ha en bra dag! Hälsn. S.

Nässelblom och choklad sa...

Nyrenoverat badrum låter jättehärligt. Vilka fina bilder från Monets trädgård, blommor kan man väl aldrig få för mycket av! Smarrig sallad också...

Tusset sa...

Härliga och fina bilder!

Lella sa...

Lisen: Tack! Han är så bra att ha så ;o)

Veras hem: Känns rent och snyggt med allt det vita. Macken hade helt klart varit ett alternativ när det gäller kaffet:o)

Eva Agnes: Nu blir jag extra lång av ditt beröm(är redan 1.80...)
Och jag måste skriva att tyvärr är bilden med böckerna i växthuset inte tagen av mig och jag minns inte var jag hittade den. Men jag kommer nog att apa efter :o) Och jättekul att du vill länka till
mig!

Poppins: Ja det var tur både för mig och alla andra i min omgivning :o)Och bilder kommer att komma på det färdiga badrummet men de lär dröja.

Pethra: Ja man längtar tills det blir lite större ingrepp i vårt badrum (eller inte med tanke på röran....)

Mia: Mmmmm mycket!

Bodil: Tack och kram på dig :o)

Nygammalt: Håller med dig, bilderna luktar gott! Må så gott.


Nässelblom & Choklad: Ja man längtar. Håller med, blommor är svårt att överkonsumera ;o) Och prova salladen, riktigt god.

Tusset: Visst är de :o)