25 september 2007

Nyhet från Sandberg

Gillar Sandbergs nya tapetkollektion Baltzar, deras Penelope blev en favorit direkt och bilderna är så fina. Det svarta skåpet gillar jag och varför inte plocka fram och lufta pappas gamla leksaksbil!
Tycker att de alltid lyckas komponera fina inspirationsbilder och man får en bra uppfattning om hur tapeter och tyger ser ut, trots den lilla bilden på datorn. Fast ett tyg vill man kanske trots allt klämma lite på och då erbjuder sig Sandberg att kostnadsfritt skicka tyg- och tapetprover hem till dig, strålande service tycker jag.
Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Poppins sa...

Snyggt och sobert! Och inte alls så mörkt som man kunde tro.
Bokklubben har just nu memoarer som tema. Till förra gången läste vi om historiska personer och vi hade flera intressanta böcker, t ex om drottning Kristina och Mary Stuart. Denna gång handlade det om vetenskapsmän och uppfinnare. Tyvärr var det inte så inspirerande böcker... Kanske för att böckerna handlade mer om själva upptäckterna och mindre om personerna bakom.
Till nästa gång ska vi välja en bok om konstnärer. Jag har inte bestämt mig ännu för vem jag ska välja.
kramar

Anonym sa...

shit, vad fin den var tapeten! ja vill tapetsera massor, men kan verkligen aldrig bestämma mig vilken jag ska ha vart... grr..

Lella sa...

Poppins: Tycker att det känns mysigt med lite mörkare färger nu.
Roligt med tema i bokklubben!

Skogsfrun: Visst är den fin! Samma problem här, vart vill jag ha den...och alla andra fina papeter :o)

vinklar o vrår sa...

Hos mig är sandbergs en klar favorit när det ska tapetseras om! De har ju så mycket fint och som du säger, deras bilder ger verkligen en bra uppfattning om hur tapeten ser ut, trots små bilder. Måste in och kika på nya kollektionen med en gång =) kram / Mia

Cecilia sa...

Åh så fint! Jag är verkligen helt tokig i svart, fast det fanns mycket av det förra hösten...

Tack för inspirationen!

Lella sa...

Sextiotalsvillan: Ja, jag har för mig att du bloggade om bl.a Wilma (en favvo)?!
Hoppas att den nya kollektionen gick hem hos dig;o)
Kram

Cecilia: Visst är det, har svårt att få in det svart här hemma utan att göra om allt, men man kan ju drömma :o)
Tack och kram!