11 maj 2007

Blåregn

För precis en vecka sedan besökte jag, min svägerska L och hennes lilla L(oj vad många L det blev:o)) Zetas trädgård. Det var som vanligt fullt med folk men vi lyckades få ett bra bord på caféet där vi tog en mysig fika innan det var dags för den stora blomsterspaningen. Skulle köpa bl.a. en mörk stjärnflocka men plantorna var för små tyckte jag. Det blev till slut, efter en viss vånda, blåregn(Amethyst Falls)och en söt liten kruka som jag ska plantera en suckulent i. Ska fotas så fort den har kommit ner i jorden. Blåregnet väntar också på att få lite jord kring fötterna, ska bara besluta mig om var den ska stå. Och som jag skrev tidigare så planerar vi att bygga en pergola vid vår nya gäststuga och där har jag tänkt att blåregnet ska trivas. Den vill stå varmt och skyddat och jag håller tummarna för att vårt varmaste hörn på tomten ska räcka till.
Har inte hittat några riktigt bra bilder på hur vi vill att det ska se ut men en blandning av dessa två är det närmaste jag kommer. Och när jag ändå är inne på området trädgårdsdrömmar så kan jag inte låta bli att lägga ut bilder på magnolia som jag suktar efter. Såg en bedårande sådan hemma hos L igår, vill passa på att tacka henne för en supergod middag och mysigt sällskap nu när vi bägge är gräsänkor ;o)

7 kommentarer:

LISEN sa...

Tack själv. Jättemysig kväll :-)

MODERN COUNTRY sa...

Heisann og takk for besøk og koselig kommentar i bloggen min, det ble jeg glad for :) Koselig blogg du også, moro å se så mange nye her inne i bloggeverdenen :) Ha en fin helg!

Eva Agnes sa...

Hej Lella!
Mycket vackra växter. Blåregn är en av mina favoriter.
Ha en bra lördag.
Kramar Eva Agnes

Lime sa...

Jag suktar också efter en magnolia! och hade nästan bestämt att det skulle bli en sån i år. Men nu vet jag inte. Jag hittar på nya projekt hela tiden :-) Förr eller senare får det bli en Magnolia iallafall! Ha en fin helg!

Poppins sa...

Mmmm, det kommer att bli en härlig sittplats i din pergola.
Blåregn är verkligen vackert. Har ingen men önskar jag hade plats...

Anonym sa...

Vilka vackra bilder!!!

Lella sa...

Lisen: Fler sådana ;o)

Moderncountry: Tack så mycket! Kikar ofta in hos dig och tittar på dina fina bilder.

Eva Agnes: Visst är blåregn underbart?! Lördagen blev jättetrevlig, skriver mer om den sen. Nu ska jag kika in hos dig, kram

Lime: Samma här, skulle köpa en för någon vecka sedan men det var så dålig kvalitet på dem så det blev inget köp :o( Men den som väntar på något gott....

Poppins: Ja jag längtar tills pergolan är klar och blåregnet har börjat klättra. Hoppas att du hittar någon plats för de är underbara!

Junitjej: Tackar och va kul att du har hittat hit!