03 maj 2007

Garden Party!

Nu börjar jag bli sugen på en fest ute i det gröna! Om jag ska vara ärlig så har det inte varit så mycket party i vår trädgården som vi hade hoppats på:o( Men förklaringen är den att vi har liksom inte fått till någon mysig plats där alla kan sitta tillsamman på ett bra sätt. När vi flyttade in i huset tyckte jag att det var tråkigt att det inte fanns någon altan eller terass, men nu när vi har "bott in oss" i trädgården känns det helt ok för nu har vi hittat vår favorithörna och håller som bäst på att bygga uteplatsen precis som vi vill ha den. Det blev till och med ett litet gästhus av bara farten! Men själva golvet (ölandssten) är lagt, pergolan är planerad (ska bara byggas:o) och blåregn (Wisteria Amethyst Falls) ska inhandlas och grävas ner. Lite jobb kvar med andra ord! Men under den tiden kan man planera festen och inspiration får jag av bilderna från Garden Trading.
Kolla in tips och fakta som skrivs vid varje produkt, visste du t.ex. att Belgien har flest ölsorter i världen; 400. Bara en sån sak!

2 kommentarer:

LISEN sa...

Fest i trädgården är bäst. Kan väl bli en eller annan sån till sommaren ;-)

Lella sa...

Lisen: Visst är det ! Minst två borde det kunna bli tycker jag ;o)