21 maj 2007

Dekorativa obelisker

Fynda obelisker till din klätterväxt hos isabella smith, jättefina tycker jag. Och priset känns klart överkomligt, 499,-DKK. Clematisen som syns på bilden liknar faktiskt den jag har klättrande i vårt bigarråträd. Tyckte att det blev så lyckat att jag gick och köpte en ny clematis som är tänkt att klättra i ett ganska tråkigt äppelträd men när jag tittade till den igår så var det någon som käkat upp alla nya skott :o(. Tror inte att vi har några rådjur i krokarna, kan det vara hungriga harar som snaskat i sig mitt nytillskott? Visst är det kul med djur i trädgården men det finns gränser, djuren som håller till hos oss är lite för hungriga. Har under de somrar vi bott här ätit kanske 5 bigarråer!!!! Alla de andra 7385 har snöskatorna ätit upp, morrr. Men i år ska jag jaga dem med vår nya högtrycksspruta, vi får se vem som är mest envis :o)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa ett nät som du lägger över trädet, så behöver du nog inte jobba så mycket...Lycka till!
Hugomamma

Poppins sa...

Wow, vilka snygga obelisker. VILL HA! Jag har en ganska enkel variant som jag bara haft sommarblommor i, typ luktärter, blomman för dagen. Men klematis var ett bra tips. Tänk, det har inte slagit mig...
Måste säga om Josh Groban, det var ett nytt namn för mig så jag kollade in på hans hemsida och det verkade lovande. Hoppas konserten var lyckad!
Kram

Signes Vind sa...

Så läckra obelisker - o priset som du säger - överkomligt...
Hur var konserten?? Vänta med spänning - såg honom på Söndagsmorgon på TV4 -han verkade jättesympatisk!

Drömskåpets Hanna sa...

Jättevackra obelisker!
Klematis är jättefint, men jag får aldrig till mina som jag vill. Direkt de slår ut så ser det ut som nån varit och naggat i kanten på dem. (kanske har små skadedjur eller nåt)

Lella sa...

Hugomamma: Det är ett mycket bra tips, problemet är bara att då måste vi ha hjälp av en helikopter :o) Trädet är med andra ord stort och högt!

Poppins: Håller med VILL HA :o)
Konserten var KANON, han fick impovisera ett extranummer - publiken ville aldrig gå hem!

Lotta: Med risk för att bli tjatig, han var otroligt bra. Sjunger som en gud, ödmjuk kille och orkestern var suverän. Vi är nöjda med andra ord :o)

Hanna: Du har tydligen något hungrigt djur i din trädgård också, tråkigt. Du kan alltid ta med ett blad och visa upp på en handelsträdgård så kan de nog hjälpa dig med vad det kan vara för gynnare, lycka till!

Anonym sa...

Åh, verkligen jättefina! De skulle jag helt klart kunna tänka mig! :-)