16 maj 2007

Lördagsmys!

Sent om sider vill jag visa några bilder från min mysiga lördag. Först jag mötte upp Å vid slussen för att tillsammans knalla ner till Konsthantverkarnas vernissage. Det var en mysig butik med många fina föremål. Mängder av fina blommor fanns det också men jag tror att vi fastnad mest för kermamiken.
Denna mugg blev Å´s favorit, gjord av Anna Lerinder

och detta är min favvo, den vita koppen med smal gulkant. Gjord av Calle Forsberg

En go´fika blev det såklart och sen gick vi en sväng i Gamla stan. Letade frenetiskt efter en viss pappersaffär men alla dessa små gator-vi virrade helt enkelt bort oss och hittade naturligtvis andra små butiker som vi blev tvungna att kika in i. Stannade också för att fota och njuta av gatumusikanterna. Musiken inspirerade till dans, på kullerstan (skulle jag aldrig fixa)!!Hur som helst kom vi efter många turer fram till "vår" butik 15:02 och gissa när de stängde? Naturligtvis 15:00, morr. Det får helt enkelt bli ännu en tur in till Gamla stan, får se om man hinner fram i tid denna gång :o)

Och sen avslutades kvällen hemma hos V med en superb middag, gott vin och tjejsnack blandat med Schlagerfinalen och tänk att jag tippade rätt låt som vinnare, händer inte allt för ofta :o)

Inga kommentarer: