12 maj 2007

Vernissage idag

Har ni deppat ihop för att solen inte skiner och det känns lite ruggigt ute? Då tipsar jag om Konsthantverkarnas vernissge på Södermalm som har öppet 12-16.
Det är
konsthantverkarna som har bjudit in Zetas Finsmakarens trädgård(hoppsan, det blir mycker Zetas just nu)till en gemensam utställning. Utdrag från hemsidan: Tillsammans bygger vi en fantasifull trägård mitt i det urbana Stockholms absoluta hjärta och fyller den med grönska och konst. Det blir ett galleri fyllt med känslor och upplevelser, dofter, färger och fågelkvitter. Våra konsthantverkare bidrar till utställningen med föremål av olika material som kan användas både i den lilla och i den stora trädgården (krukor, kärl, blompinnar, korgar, fågelbad, ljushållare, filtar, konstverk och smycken som frammanar växter och natur...). Inget är för trivialt och inget är för smått.
Låter mycket lockande i mina öron, som ska göra mig i ordning och åka in till stan. Ha en riktigt mysig helg och heja The Ark ikväll :o)
Bild från Konsthantverkarna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Anonym sa...

Trevlig helg på dig och hoppas att det var trevligt i stan!

Lella sa...

Elin: Tack, helgen var kanon!

Charlotte: Tack, och det var supermysigt inne i stan. Skriver mer om det senare :o)

Nässelblom och choklad sa...

Bra tips, dit vill jag hinna gå innan utställningen slutar. fina bilder på blommande träd och från Zetas. Du, jag höll verkligen tummarna för the Ark och de var överlägsna mot de flesta av bidragen - men vad hjälpte det!

Lella sa...

Nässelblom & choklad: Ja försök hinna dit, det var jätttemysig. Det gick verkligen åt pipan för Arkarna :o(
Bättre lycka nästa år :o)