02 april 2007

Mönster


Jobbade hårt i helgen med att forsla hem taktegel till vår lillstuga som inte hunnit få något tak än. Har haft en presenning som skydd över huset i vinter och som vi alla vet blåste det en hel del i höstas. Det i sin tur betydde att maken och jag var tvungna att gå ut mitt i natten för att förtöja det tillfälliga taket som slitit sig, mindre skoj. Och eftersom en presenning som fladdrar i vinden låter en del var vi rädda för att grannarnas sömn skulle påverkas negativt, vilket kan bidra till dålig stämning i grannskapet och det ville vi slippa!
Ska så småningom byta taket på huset också för där har vi plåttak (ser ut som tegel) och det vill vi ta bort. Men det ligger lååångt fram i tiden, just nu finns det många andra saker som har högre prioritet, som att få en beboelig hall t.ex.
Visar några bilder på det vackra teglet som blev ett sådant fint mönster när det stod packat på vagnen, har dessvärre inte någon riktigt bra kamera för just denna typ av fotografering.
Jag har nog blivit inspirerad av Ilva som har så underbara bilder på sin sida.
Bilder: Lella

5 kommentarer:

Signes Vind sa...

Vilket jobb! o fina bilder!
Tack för tipset om att Nynne börjar på TV4Plus. Ska bänka mig på onsdag - hade säkert missat det om du inte uppmärksammat mig på det. Tusen Tack / Lotta

Anonym sa...

Ja, vackra ting kan vara närmare än man tror, det gäller att se saker på ett nytt sätt. Fina Bilder!

Lella sa...

Lotta: Ja det var lite svettig, maken räknade ut att han burit drygt 2 ton! Och visst ska det bli kul att se Nynne :o)

Lisa:Tack, tänk att takpannor kan bli så bra på bild!

Anonym sa...

Håller med, snyggt mönster och jag gillar färgen jättemycket!!!!!
Åsa

Lella sa...

Åsa: Kul att gu gillar det, tänkte att du skulle göra det ;o)
Kram