09 april 2007

Äntligen lite mat!

Jag har nog kört med falsk marknadsföring på min blogg. Det står nämligen att bloggen ska innehålla recept och de lyser faktiskt med sin frånvaro, fy Lella!!!
Nu ska det bli ändring på den saken och jag tipsar därför om ett recept som finns på Tasteline och det har jag använt som grund till min bulgursallad. Det blev riktigt gott och är lätt att göra eftersom man kan i stort sett ta vad man har hemma i grönsakslådan. Dressingen gjorde efter receptet men i salladen la jag till avocado, sockerärtor, citron, basilika och jag använde en Bruschettakrydda som innehåller bl.a vitlök och chili. Jag lät också paprikan och sockerärtorna få ett snabbt uppkok så att salladen blev lite varmare.
Verkligen en rätt i min smak och jag har provat den på min vän P som också tyckte att det var smarrigt. Känner på mig att fler vänner kommer att få smaka på denna matiga sallad, t.ex på vårt bokklubbsmöte som vi snart ska ha hemma hos mig!
Hoppas att alla nu har haft en skön och vilsam påskhelg?!
Min helg var lite flaxig med tanke på att vi har släkten i en annan stad men det är väldigt roligt att träffa alla så flaxandet får man leva med :o)
Bild från Tasteline

6 kommentarer:

Signes Vind sa...

Ser fram emot fler recept. Älskar kokböcker o recept i tidskrifter. Men är Bulgur verkligen gott? använder aldrig det, måste pröva din sallad i alla fall.

Lella sa...

Ja nu ska det bli fler recept!
Och bulgur är jättegott(tycker jag), blandar det alltid med någon grönsak. Hoppas att du gillar salladen :o)

Anonym sa...

Jag skulle kunna tänka mig att bli bjuden på denna sallad till lunch nån gång. Kanske nästa helg när jag ska hjälpa din väninna P att klä om sin soffa. Man blir hungrig av det...Det är en stoor soffa.

Kul blogg! Följer dig nästan varje dag.
Hugomamma

Lella sa...

Hej Hugomamma!!!!
Va roligt att du gillar bloggen och själklart så blir det lunch;o)
Underbart att du ska hjälpa P, lycka till. Ha en skön helg, kram

Anonym sa...

Mums! Detta kan jag verkligen tänka mig att äta på bokklubbsmötet. :-)Om vi inte ses i helgen så ses vi på måndag. Kram Ina

Lella sa...

Ina: Då blir det lammkorv imorgon, kram