26 april 2007

Sökes: Snygg adressbok

Har ganska länge spanat efter en ny adressbok men inte hittat någon som varit tillräckligt fin/kul/snygg osv. Men under mitt sökande hittar man helt plötsligt andra roliga produkter och en designer som jag fastnat för är Lotta Jansdotter. Det första som fångade mitt intresse var de små fåglarna som pickar i sig frön, urgulliga! Väl inne på hennes sida hittade jag en massa fina saker, hon har också en blogg och en intressant historia och det gör inte saken sämre :o) I Sverige hittar man Lottas design på Svenskt Tenn.

7 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Vilka fina mönster, de ska jag titta närmare på.

Anonym sa...

Ja, vilka jättesöta små hönor! dom andra korten var oxå fina.
Jag köpte en rolig adressbok i en affär på Rörstrandsgatan en gång i tiden. Om nån vill kolla? gå in på:
sukie.co.uk -jag har en new friends adress book.
Åsa

Anonym sa...

Ja, visst gör hon fina saker! Jag är också på jakt efter en fin adressbok och en fin skissbok. Tror att det blir något från bookbindersdesign..

Signes Vind sa...

Är väldigt svag för såna små antecknings o adressböcker. Sen vet jag inte vart jag lagt dom och vad jag skall ha dom till - men söta är dom!

Lella sa...

Nässelblom: Ja jättefina! Hoppas du tyckte om det du såg på hennes sida.

Åsa: Vilket bra tips, var inne och kikade, jätteroliga :o)

Lisa: Ja Bookbinders har fina saker, har också siktat in mig på en bok från dem.

Lotta: Håller med! Skulle kunna köpa hur många som helst :o)

Tusset sa...

ett tips: Lottas saker går att beställa via adlibris också! Är väldigt sugen på "Simple Sewing" boken och allt annat med för den delen. :)

Lella sa...

Tusset: Tack för tipset! Är också sugen på ALLT!