24 april 2007

Tema 1700-tal

Min gulliga svägerska handlar mycket hos Gudrun Sjödén och därför tänkte jag visa en inspirationsbild från hennes senaste hemkollektion. Valet blev denna från Tema 1700-tal, jag tror att den faller både L och mig i smaken. Bilderna från detta tema är jättefina och tagna i Gudrun Sjödens skärgårdshus. Har kanske inte varit lika glad i hennes design som L men denna säsong tycker jag verkligen om hennes saker och kommer man inte iväg till någon av butikerna kan man handla via webben. Jag har rent utav förälskat mig i den blå mattan på bilden och blir lite grinig på att hemmet redan är fyllt av mönster, måste nog hejda mig lite nu. Men på vårt sommaställe som ska fixas till denna sommar kanske man skulle kunna lirka in den, hmmm. Ska faktiskt åka till landet i helgen som kommer och då kan det passa bra att ta med sig lite inspiration.

10 kommentarer:

Signes Vind sa...

Så fint! Jag är inte jätteförtjust i Gudrun Sjödén - men nu får det bli ett besök både på webben o i butiken. Som du säger är mattan ljuvlig.

Anonym sa...

Å, jag håller verkligen med. Den blå mattan är jättefin.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken ljuvlig blogg du har!! Ska kika runt lite mera strax lite ont om tid nu, minns inte om jag kikat in till dig förr? 1700-talstema gillar jag, kommer kanske ha ngt jag med framöver!! Som sagt, mysiga bilder här som jag ska titta mera på!! Mari.

Lella sa...

Lotta: Hoppas att du tyckte hennes saker var fina och mattan är såååå fin.

Lime: Visst är den!

Mari: Tack, vad glad jag blir!

Poppins sa...

Jättefint! Jag har alltid gillat Gudrun Sjödén, både kläder och inredning. Det som är bra med henne är att man kan välja både att vara färgglad och lite mer naturell. Allt lika vackert!

Nässelblom och choklad sa...

Vilken härlig miljö, så skulle jag gärna ha det i ett hus på landet.

Anonym sa...

Så snyggt! Jag skulle trivas! :) Modent men ändå 1700-tal liksom ;)

Lella sa...

Poppins: Det känns roligt att hon är så bred, har som sagt "nyupptäckt" henne.

Nässelblom: Visst är det! Ja och ett hus i skärgården skulle inte vara så dumt ;o)

Elin: Precis!!

Anonym sa...

åhh. jag gillar också gudruns hemmakollektion! Det finns så mycket fina tyger! :)

trevlig helg!

Lella sa...

Pernilla: Håller med, snygga tyger. Och en trevlig helg till dig!