30 april 2007

På landet...

..mår jag så otroligt bra! Det är något magiskt med att komma ut till vår lilla, lilla stuga på landet och landet för mig ligger ca.1,5 mil utanför Eskilstuna och nära Mälaren. Stugan byggdes på trettiotalet av min morfar och då var den bara gjord för att ha tak över huvudet. Anledningen till att den byggdes var för att ha närheten till vatten och därmed kunna ta sig ut i sin kanot, som var hans stora fritidsintresse då. Sen har den byggt till med ett rum och en lillstuga, där jag sovit gott många gånger. Nu är min fantastiska morfar tråkigt nog borta men min gulliga mamma och hennes (lika gulliga:o)) sambo tar nu hand om tomten och huset. Var där i helgen och arbetade med lite allt möjligt, sista krattningen, sågade ner en vägg, körde skräp till tippen o.s.v. Men lite fika och fotografering hann jag också med så här kommer några bilder från mitt Guldställe :o)
Tycker särskilt mycket om den första bilden på en syren i knopp!

Bilder: Lella

11 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Verkligen underbara trädgårdsbilder!!

Signes Vind sa...

Åh den som ändå hade en stuga att åka till....
Så mysiga naturbilder - njut av livet - den här tiden på året är den bästa - mellan hägg o syren!!

Anonym sa...

Känner igen känslan, och detta är ju den absolut bästa tiden!

Anonym sa...

åh jag håller med! Landet är det bästa, även om jag inte har någon stuga att åka till. Men en dag... hoppas jag!

Stina sa...

Åh, sån'a fina bilder. Ser riktigt gammaldags ut. Kram Stina

Lella sa...

Mia: Tack! Tycker att det är jätteroligt att fota men skulle vilja ha en bättre kamera.

Lotta: Är så glad över vår lilla stuga, och nu är det verkligen tid att njuta, det har du så rätt i!

Helena: Visst är det, gäller bara att ta sig tid att se allt som händer i naturen för den här tiden går så fort.

Pernilla: Jag hoppas att du hittar en mysig stuga där du kan njuta av våren!

Stina: Tack! Ja det stämmer, allt är gammalt på landet :o)

Lime sa...

Förstååår mycket väl att du trivs som fisken vid ditt härliga lantställe. Syrenknoppar.... hmmmm va härligt. Här i Dalarna har bladen precis kommit. Men den som väntar .... :-)

Poppins sa...

Jättefint! Förstår att det är ett smultronställe.

Anonym sa...

Åh, du är ju från mina trakter! :) Där ser man!

Visst är det fantastiskt fint ute nu... kunde ha hänt en liten olycka med cykeln idag, jag glömde helt bort mig när jag stirrade upp i ett stort blommande träd på vägen hem :)

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder. Riktigt vackert!
/Ina

Lella sa...

Lime: Det stämmer, snart börjar det blomma hos er!

Poppins: Mmmm, min morfar visste vad han gjorde när han byggde huset!

Maria: Ojdå, bäst att hålla ögonen på vägen:o)
Stämmer, är uppväxt i Torshälla och E-tuna och åker ganska ofta ner och hälsar på släkten.

Ina: Hej din gamla Torshällabo ;o)Tack, va glad jag blir!!! Tycker att det har blivit såååkul att fota.